αγροσύμβουλος | ματιά στο μέλλον

Διάβασε στο blog

Ενημερωμένα θέματα που εσείς μας ζητήσατε.

Superfoods | Ευεργετικές ιδιότητες

Μοιράσου το:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (9 votes, average: 5,00 out of 5)

Loading...

Superfoods, ή όπως λέγονται στα ελληνικά οι  υπερτροφές, είναι οι τροφές οι οποίες χαρίζουν υγεία, ευεξία και μακροζωία.

Τι είναι τα αντιοξειδωτικά και ποια η δράση τους στον οργανισμό ;  

Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που προστατεύουν τα κύτταρα του οργανισμού μας από τις επιδράσεις των ελεύθερων ριζών και συμβάλλουν στην πρόληψη ασθενειών.

Το σώμα μας διαθέτει μηχανισμούς εξουδετέρωσης των ελεύθερων ριζών, ωστόσο και οι τροφές φαίνεται ότι μπορούν να συμβάλουν σε αυτό μέσω διαφόρων συστατικών.

Τα πιο γνωστά και ισχυρά αντιοξειδωτικά των τροφών περιλαμβάνουν τη βιταμίνη C, τη βιταμίνη Ε και τα καροτενοειδή, όπως το β-καροτένιο, το λυκοπένιο και τη λουτεΐνη.

 

Άλλες αντιοξειδωτικές ουσίες είναι το σελήνιο, οι πολυφαινόλες, οι τανίνες και οι λιγνάνες.

Γιατί είναι σημαντικές οι υπερτροφές; 

Από την αρχαιότητα υπάρχουν ισχυρισμοί για τη σύνδεση της διατροφής με τον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Οι υπερτροφές, εξαιτίας της πλούσιας σε αντιοξειδωτικά περιεκτικότητα, καθώς και άλλων θρεπτικών ουσιών, βοηθούν:

  • στον περιορισμό της φθοράς των κυττάρων και
  • την βελτίωση της άμυνας του οργανισμού
  • στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και την αύξηση της ζωτικής ενέργειας.
  • στο να μη επιβαρυνόμαστε επιπλέον θερμίδες, χάρη του το χαμηλού θερμιδικού φορτίου τους.

Γνωστά και άγνωστα superfoods  

Υπάρχουν πολλά superfoods τα οποία ενισχύουν την διατροφή μας .Μερικά από αυτά είναι

  • Acai Berry / Aκάι: Εξωτικό φρούτο που παράγεται κυρίως στον Αμαζόνιο. Είναι πλούσιο σε ω3 λιπαρά οξέα, που είναι απαραίτητα για την καρδιά και την ψυχική υγεία.Περιέχει βιταμίνες Β1, Β2,Ε και C.
  • Acerola / Ασερόλα: Είναι ένα φρούτο όμοιο με το κεράσι που προέρχεται από την Κεντρική Αμερική. Θεωρείται από τα πλουσιότερα φρούτα σε πηγή φυσικής βιταμίνης C, με περιεκτικότητα 100 φορές περισσότερη από το πορτοκάλι και το λεμόνι .Επίσης περιέχει προβιταμίνη Α, βιταμίνη Β1, β2, νιασίνη, πρωτεΐνη, φώσφορο και ασβέστιο.
  • Αronia / Αρώνια : Φύεται στην βόρεια Αμερική , την συναντάμε και ως black choceberry. Θεωρείται ως ένα κατεξοχήν φαρμακευτικό φυτό. Ο καρπός της περιέχει βιταμίνες Α, Β, Β1, Β2, Β3, 5, Β6, Β9, C, E, P, H.
  • Blueberry / Μύρτιλλο : Καλλιεργείται από τον Καναδά έως την Ν.Ζηλανδία. Προέρχεται από τις Η.Π.Α. Είναι πολύ δημοφιλές ως πηγή νιότης αφού επιβραδύνει τους μηχανισμούς γήρανσης. Τα φρούτα αυτά είναι καλή πηγή αντιοξειδωτικών , βιταμινών Α,C,Ε και Β-καροτίνης. Επίσης είναι πλούσιο σε φώσφορο, κάλιο , μαγνήσιο και φυτικές ίνες.
  • Spirulina / Σπιρουλίνα:  Είναι ένα μικροσκοπικό πράσινο φύκι που κατανάλωναν οι ιθαγενείς της Κεντρικής Αμερικής. Μια από τις αρχαιότερες μορφές ζωής στον πλανήτη. Περιέχει παραπάνω από 100 θρεπτικές ουσίες και μάλιστα σε υψηλή περιεκτικότητα (95%)  σε σχέση με τα περισσότερα τρόφιμα, όπως 50-70% πρωτεΐνη, 5-7% λιπίδια και 15-25% σάκχαρα, γεγονός το οποίο της προσδίδει διατροφική πληρότητα. Επιπρόσθετα η σπιρουλίνα περιέχει 58 φορές περισσότερο σίδηρο από το σπανάκι και 28 φορές περισσότερο από το βοδινό.
  • Sea backthorn / Ιπποφαές: Από τους αρχαιότερους θάμνους της Ευρώπης και της Ασίας. Λέγεται πως οφείλει το όνομά του στη συνήθεια των αρχαίων Ελλήνων να τρέφουν τα άλογά τους με τους πορτοκαλί καρπούς και τα φύλλα του. Περιέχει 190 πολύτιμες ουσίες. Σύμφωνα με μελέτες, ο καρπός του ιπποφαούς αποτελεί μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών. Περιέχει βιταμίνες Ε και C (400-600mg / 100γρ. ξηρού βάρους), ενώ στους καρπούς υπάρχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως βιταμίνη Β1, Β2, Β3, Β5, Β6,ω3,ω6,ω7. βιοτίνη και φολικό οξύ, 
  • Coji berry / Γκοτζι :  Με καταγωγή από την Κίνα και το Θιβέτ, θεωρείται από τα αρχαιότερα φαρμακευτικά φυτά  .Τα goji berries έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε πολυσακχαριδικά συμπλέγματα (σύνθετους υδατάνθρακες), είναι πολύ καλή πηγή καροτενοειδών, βιταμίνης C, σιδήρου, ασβεστίου. και επιπλέον – όπως όλα τα μούρα – είναι πλούσια σε φλαβονοειδή που μπορεί να τις έχεις υπόψη σου για την ισχυρή αντιοξειδωτική τους δράση.
  • Quinoa / Κινόα: Προέρχεται από τη Νότια Αμερική , και αποτελούσε βασική τροφή των Ίνκας, με πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη ,που κυμαίνεται από 12-18% . Η κινόα περιέχει φυτικές ίνες, κάλιο, σίδηρο , ψευδάργυρο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.
  • Chia / Τσία: Οι σπόροι Chia είναι μικροί μαύροι σπόροι από το φυτό Salvia hispanica, το οποίο προέρχεται από την Κεντρική και Νότια Αμερική. Οι σπόροι Chia συγκαταλέγονται στα πιο υγιεινά τρόφιμα στον πλανήτη. Περιέχουν 30% πρωτεΐνη, 30%  φυτικές ίνες και 30% ω3 λιπαρά, δεν περιέχουν χοληστερόλη. Επίσης περίχουν σίδηρο, φώσφορο, κάλιο και ασβέστιο.
  • Βee pollen / Γύρη: Η γύρη είναι η ουσία που συλλέγουν οι μέλισσες από τα άνθη διαφόρων φυτών και τη μεταφέρουν στις κυψέλες τους, όπου και την αποθηκεύουν. Κατά τη διάρκεια αυτής της μεταφοράς, η γύρη, αναμειγνύεται με άλλες ουσίες που παράγουν οι μέλισσες όπως νέκταρ και σάλιο. Περιέχει πάνω από 250 βιολογικά δραστικές ουσίες, οι κυριότερες των οποίων είναι οι πρωτεΐνες και τα αμινοξέα, οι υδατάνθρακες και τα σάκχαρα, τα λιπίδια και τα ελεύθερα λιπαρά οξέα, καθώς και οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία. Συγκεκριμένα αποτελείται από 35%  Πρωτεΐνες, 40% υδατάνθρακες , 5% λιπίδια.
  • Macadamia / Μακαντάμια: Καλλιεργούνται δύο ποικιλίες του δέντρου αυτού (Macadamia integrifolia και Macadamia tetraphylla) για τους εδώδιμους καρπούς του, οι οποίοι έχουν υψηλή διατροφική αξία καθώς περιέχουν πολλά ιχνοστοιχεία και μεγάλη ποσότητα μονοακόρεστων λιπαρών οξέων.

 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα;
Επικοινωνήστε μαζί μας ή συμπληρώστε την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος!


 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Στείλε μας την ερώτηση σου

Ένας συνεργάτης μας, θα σας δώσει μια απάντηση γρήγορα και τεκμηριωμένα.

Επικοινώνησε μαζί μας